ACROSS XC RACE COURSES, THROUGH MOUNTAIN PASSES, DOWN SINGLETRACKS AND FLOWTRAILS, THIS LIGHTWEIGHT PERFORMANCE MACHINE SATISFIES WOMEN WHO CRAVE SPEED AND CONTROL.
The Obsess Advanced frame is handcrafted in-house with Advanced-grade Composite frame material, and purposefully engineered to maximize the advantages of the 27.5-inch wheel size. Obsess Advanced is light, agile and maneuverable, yet stable on technical trails. Technology features include the OverDrive steerer tube for pinpoint steering precision and a women’s-specific carbon layup to produce stability and stiffness that’s tuned for female racers. A PowerCore bottom bracket for better pedaling efficiency, plus clean internal cable routing and an integrated seatpost clamp give you an edge on the competition and terrain.
Kurzbeschreibung
- Advanced-grade Composite frame
- RockShox SID RL 100mm fork
- SRAM GX Eagle, 1×12 speed drivetrain
- SRAM Level T disc brakes
- Giant XCR 1 27.5 Composite WheelSystem with Maxxis Ikon tubeless tires
- Color: Charcoal / Magenta / Blue

=> Inkl. Körperausmessung
Spezifikationen
Grössen | XS, S, M, L |
---|---|
Farbe | Charcoal / Magenta / Blue |
Rahmen | Advanced-Grade Composite |
Gabel | RockShox SID RL, 100mm travel, Charger Damper, twistLoc , Boost, 15x110mm Maxle Stealth, tapered steerer |
Dämpfer | N/A |
Lenker | Giant Contact Trail XS-S 690mm/M-L 750mm |
Vorbau | Giant Contact |
Sattelstütze | Giant Contact composite, 27.2 |
Sattel | Liv Contact SL (forward) |
Pedale | N/A |
Schalthebel | SRAM GX Eagle, 1×12 |
Umwerfer | N/A |
Schaltwerk | SRAM GX Eagle |
Bremsen | Shimano SLX [F] 180mm [R] 160mm, hydraulic disc |
Bremshebel | Shimano SLX |
---|---|
Kassette | SRAM GX Eagle, 10×50 |
Kette | SRAM GX |
Kurbel | SRAM Stylo 6000, Dub, 32 |
Tretlager | SRAM GXP Dub Press Fit |
Felgen | Giant XCR 1 27.5 Carbon WheelSystem |
Nabe | [F] Boost 15x110mm [R] 12×142 XD Driver Body |
Speichen | Sapim |
Reifen | Maxxis Ikon 27.5×2.2,120tpi 3C, tubeless |
Gewicht | Wie schwer ist das Fahrrad ? Das ist eine vielgestellte Frage. Zur Bestimmung des Gewichtes bei Fahrrädern gibt es keinen einheitlichen Industriestandard, was einen seriösen Vergleich von Gewichtsangaben nahezu unmöglich macht. Ein Fahrrad ist ein komplexes technisches Produkt. Fahrfreude wird von vielen Faktoren wie Sitzposition, Rahmengeometrie, Rahmenmaterial, Rahmenverarbeitung, Federungstechnologie, Laufrädern und Reifen bestimmt. |
Geometrie
XS | S | M | L | ||
---|---|---|---|---|---|
A | Sitzrohrlänge (mm) | 350 | 400 | 440 | 490 |
B | Sitzrohrwinkel | 73.5° | 73.0° | 73.0° | 73.0° |
C | Oberrohrlänge (mm) | 550 | 570 | 590 | 600 |
D | Steuerrohr-Länge (mm) | 95 | 100 | 110 | 130 |
E | Steuerrohr-Winkel | 70.0° | 70.0° | 70.0° | 70.0° |
F | Gabelneigung (mm) | 42 | 42 | 42 | 42 |
G | Trail (mm) | 84 | 84 | 84 | 84 |
H | Radstand (mm) | 1043 | 1058 | 1078 | 1089 |
I | Kettenstreben-Länge (mm) | 430 | 430 | 430 | 430 |
J | Tretlager-Höhe (mm) | 50 | 50 | 50 | 50 |
K | Stack (mm) | 583 | 587 | 597 | 615 |
L | Reach (mm) | 377 | 391 | 408 | 412 |
M | Überstandshöhe (mm) | 667 | 703 | 724 | 756 |
N | Lenkerbreite (mm) | 690 | 750 | 750 | 750 |
O | Vorbaulänge (mm) | 50 | 60 | 70 | 80 |
P | Kurbellänge (mm) | 165 | 170 | 170 | 175 |
Q | Radgrösse | 27.5″ | 27.5″ | 27.5″ | 27.5″ |